Strelecká forma Pavla Šafranka pokračuje aj v príprave

04.02.2015 11:15

V dorasteneckom veku si zahral proti slávnemu Manchestru United, obliekol si reprezentačný dres, bol kapitánom Tatrana Prešov. Počas zimnej prestávky sa predstavil aj na stropkovskej futbalovej „scéne“, kde spomedzi všetkých odchovancov vynikal v drese Kresťanskej mládeže. Od jeho rovesníkov ho delia hodiny individuálneho tréningu, zamerané najmä na obratnosť a rýchlosť. Odchovanec stropkovského, futbalu momentálne v službách Tatrana Prešov, to v jesennej časti nemal jednoduché. Po zlomenine nohy a dlhej rekonvalescencii prišlo v úvode jesene ďalšie nepríjemné zranenie. Aj z toho sa však rýchlonohý Pavol Šafranko zotavil a od začiatku októbra začal „sypať“ góly.

Hoci je tvoja kariéra len začiatku, už 4– krát si dlhodobo maródoval so zlomenou nohou, nepočítajúc rôzne svalové zranenia. Nerozmýšľal nad zavesením kopačiek na klinec?
Samozrejme, rozmýšľal som aj nad skončením s futbalom. Po prvých troch zlomeninách som sa vrátil späť do skvelej formy, no potom prišla najvážnejšia štvrtá zlomenina. V tej chvíli sa mi zrútil svet. Aj napriek tomu, že som silno veriaci, tak som vtedy pochyboval o všetkom, čo som do vtedy spravil pre futbal, aj o hodinách modlitby za zdravie. Horšie ako samotný akt, bola rekonvalescencia. Prvé dva mesiace som nemohol došliapnúť na nohu, ďalšie štyri mesiace som chodil o barlách. Pľuzgiere a modriny boli každodennou rutinou. Vďaka Bohu a svojej rodine, ktorá je mojím najsilnejším tímom, som aj toto bolestné obdobie zvládol a dokázal sa vrátiť späť do zápasového kolotoča.
Po dlhej prestávke si sa určite tešil na návrat, čo sa prejavilo aj na tvojich výkonoch. V nahustenom programe si stihol takmer každý víkend odohrať dva zápasy. V 15-tich zápasoch v ktorých si nastúpil, si dokázal streliť desať gólov (5 za „A“ mužstvo, 5 za rezervu) a stať sa najlepším strelcom oboch celkov. Ktorý z gólov považuješ za najdôležitejší?
Bol som hladný po futbale. Úlohou útočníka je strieľať góly, táto štatistika rozhoduje o tom, či je útočník úspešný alebo nie. Nerád by som vyberal konkrétny gól. Každý presný zásah je pre mňa dôležitý. Či na tréningu, v zápase alebo s priateľmi v telocvični. Kým som sa naučil strieľať góly, stálo ma to hodiny a hodiny tvrdého tréningu a individuálnej prípravy. No opäť sa chcem poďakovať Bohu, že stál pri každom mojom kroku.
Vráťme sa na miesto, kde si vyrastal. Až do veku mladšieho dorastenca si pôsobil v stropkovských mládežníckych družstvách. Ktorí tréneri ti najviac pomohli k rozvoju tvojich schopností?
Vďaka patrí všetkým trénerom, ktorí ma trénovali. Zo začiatku to so mnou nemali ľahké. Až do 6. ročníka som bol doslova flákač. Potom som si však určil ciele, za ktorými idem tvrdohlavo až doteraz. Zároveň by som chcel vyzdvihnúť pána trénera Jozefa Lehockého. Nebál sa ma vytiahnuť o rok skôr z mladšieho dorastu. Zápasy proti prvoligovým borcom, ktorí boli častokrát takmer o tri roky starší, mi pomohli k napredovaniu. Dal mi naozaj veľa a dodnes patrí medzi najlepších trénerov, pod akými som doposiaľ trénoval.
Mnoho hráčov nemá v obľube zimnú prípravu, no zdá sa, že tebe mimoriadne sedí. Minulý rok, si ešte pred zranením skóroval proti neskoršiemu majstrovi, Slovanu Bratislava. V tomto roku si v necelých šiestich zápasoch zaťažil kontá súperových brankárov dokopy päťkrát, dva z nich si strelil do siete prvoligovej Podbrezovej (v stretnutí skóroval aj ďalší odchovanec Stropkova Milan Harvilko). V čom spočíva tvoje tajomstvo vydarenej zimy?
Nezáleží na tom či je zima alebo nie. Mojím tajomstvom nie je nič iné ako tvrdá práca, viera v Boha a samého seba. Každému, kto v príprave zodpovedne maká, nefláka to, sa jeho úsilie vráti. Je to len otázkou času, treba byť trpezlivý.
Pri pohľade na tabuľku Doxxbet ligy sľubuje jarná časť zaujímavú zápletku. Prešovu patrí momentálne piata priečka, zaručujúca postup medzi dvanásť tímov bojujúcich o najvyššiu súťaž. S akými cieľmi nastúpia Prešovčania do druhej polovice sezóny?
Prioritou bude prebojovať sa medzi najlepších šesť mužstiev. Po zlúčení tabuľky s mužstvami zo západu uvidíme, aké budú naše šance. Aj napriek bodovej strate je jarná časť dlhá, všetko je otvorené.
-eb-